Zajímavosti z trhu práce

Sociální sítě a hledání zaměstnání

22.05.2018

Dnešní moderní doba s sebou přináší spoustu nových možností i v oblasti personalistiky. Nastává konec hledání si nové práce v inzertních novinách či přílohách. Internet se stal základním prostředkem pro úspěšné hledání práce. Kromě pracovních portálů se nyní ke slovu dostávají především sociální sítě a online komunikace.

Pro hledání zaměstnání či zaměstnanců můžete využít sociální síť Facebook.

Oblíbenost této sociální sítě v našich zeměpisných šířkách za posledních několik let rapidně vzrostla. Jejím prostřednictvím sdílí svoje soukromí miliony Čechů, aniž by si často uvědomovali, že i jejich facebookový profil může mít v budoucnu vliv na úspěch u pracovního pohovoru. Sami personalisté přiznávají, že si uchazeče s oblibou prověřují na internetu, protože jejich osobní profil – právě například na Facebooku – hodně prozradí o nich samotných. Personalisté, ale i případní nadřízení se tak dozví nejen informace o tom, jak se uchazeč chová ve svém vlastním prostředí mezi přáteli, ale i to, jaké jsou jeho zájmy, jakou hudbu poslouchá, s jakými hnutími a iniciativami sympatizuje a zda a jakým způsobem se zapojuje do diskusí. Způsob prezentace sebe sama proto může dosti zásadním způsobem ovlivnit názor zaměstnavatele na potenciálního zaměstnance ještě předtím, než se s kandidátem setká osobně na přijímacím pohovoru. Je proto velkou chybou, že si to mnozí, a zvláště mladí, uživatelé sociálních sítí neuvědomují.

Facebook ovšem na druhou stranu nabízí personalistům a pracovním portálům možnost vytvořit si zde vlastní stránku, jejímž prostřednictvím pak prezentují aktuální nabídky práce všem, kteří si právě tuto stránku přidají mezi svoje oblíbené. Potenciální uchazeči tak mají ihned k dispozici nejaktuálnější pracovní nabídky, včetně všech potřebných kontaktů. Tyto nabídky se jim zobrazí na jejich vlastní zdi pokaždé, když se přihlásí na Facebook.

Na Facebooku ovšem také fungují skupiny, které sdružují nabídky práce v konkrétních oborech nebo nabídky brigád. Facebook také firmám hledajícím zaměstnance a na druhé straně i lidem hledajícím práci poskytuje prostor, kde mohou být sdruženy na jednom místě všechny aktuální nabídky. Hledání práce či brigády je tak pro uchazeče velice pohodlné, stačí se pouze přihlásit na svůj profil a v oblíbeném a známém uživatelském prostředí jednotlivé nabídky procházet.

Stále více Čechů využívá rovněž pracovní sociální síť LinkedIn pro navazování profesních kontaktů, ale i pro hledání práce. Tuto sociální síť využívají především lidé s vyšším vzděláním, podnikatelé či manažeři. V profilu kromě základních osobních informací, informací o dosaženém vzdělání a současného zaměstnání dostávají prostor i doporučení a reference z předchozích zaměstnání od bývalých nadřízených. I proto se LinkedIn stal oblíbenou pomůckou v rukách personalistů a headhuntrů, kteří mohou hledat vhodného kandidáta na pracovní pozici mezi obrovským množstvím potenciálních uchazečů. Pro všechny zaregistrované se tu nabízí možnost komunikovat mezi sebou v odborně zaměřených skupinách a mít tak přístup k novinkám, ale i k pracovním nabídkám z oboru, který je pro daného jedince prioritní.

Zdroj: Ihned.cz