Jak napsat správně životopis?
16.04.2018
Rad, jak správně napsat životopis, najdete na internetu nespočet. Většina se shoduje na tom, že by životopis měl být strukturovaný. Obsahovat by měl osobní údaje (jméno, příjmení, adresu, datum narození, telefonní kontakt, e-mailovou adresu), vzdělání (základní škola se neuvádí), pracovní zkušenosti (sestupně), kurzy (jazykové, počítačové a další) a ostatní znalosti a dovednosti (řidičský průkaz apod.).
Životopis by měl obsahovat pravdivé údaje, neměl by obsahovat pravopisné ani gramatické chyby, musí být přehledný a měl by se snažit zaujmout. Životopis by neměl být delší než dvě strany formátu A4. Přizpůsobte svůj životopis každé pozici, o kterou se ucházíte.
Nedílnou součástí odpovědi na pracovní nabídku by měl být také průvodní dopis. V průvodním dopise uveďte, na jakou pozici odpovídáte a kde jste se o ní dozvěděli. Stručně sdělte, čím můžete firmě být nápomocen a proč by měla zaměstnat právě Vás. Na závěr požádejte o osobní setkání a napište, jakým způsobem Vás může firma kontaktovat.
Poté již nezbývá než čekat, až se Vám personalisté z firmy ozvou. Držíme Vám palce!